Friday, April 4, 2014

Amalkan SET KURUS, tapiiii....sembelitlah pulak....

Assalamualaikum..

Alhamdulillah anak-anak dah tidur. Jadi bolehlah fokus dengan Shaklee pula. Syukur sangat sebab business Shaklee ini memang mudah. Saya bekerja ikut masa saya. Kedai saya beroperasi 24 jam sehari dan 7 hari seminggu.. (klik sini)

Teringat semalam saya sempat berbalas WhatsApp dengan kawan a.k.a customer yang telah mengambil SET KURUS SHAKLEE (ESP, ALFALFA & LECITHIN).. Kata kawan saya, selalu dia buang air besar dua kali sehari. tapi sejak makan set kurus ni, rutin die berubah menjadi sehari sekali sahaja.. Selidik punya selidik, rupa-rupanya dia kurang minum air.. (^_^)

Set Kurus Shaklee

Sekali lagi diingatkan kepada anda yang ada mengambil apa sahaja jenis supplement, wajib minum air kosong sekurang-kurangnya 2L sehari.. Jangan mengelat ye..


Kepentingan minum air 2L sehari


Bagi kes kawan saya ni, saya nasihatkan dia supaya menjaga water intake kerana dalam set kurus tersebut ada Alfalfa..  inginkan petua bagaimana nak cukupkan water intake dalam sehari?? (klik sini)


Alfalfa



Tapi......Kenapa??



Alfalfa ada vitamin K yang boleh memekatkan darah.Jadi kita kena minum banyak air...jika tidak darah akan menjadi pekat menyebabkan jantung kita perlu bekerja keras utk mengepam darah ke seluruh badan. Ini akan memberikan beban kepada jantung kita. 



Antara tanda-tanda anda kurang air adalah seperti berikut :

- rasa pening-pening
- sakit kepala berdenyut-denyut
- naik jerawat di muka dan badan secara tiba-tiba
- rasa nak demam
- sembelit



Sekiranya anda mengalami simptom-simpton di atas, apa yang perlu anda lakukan??

Mudah sahaja..KURANGKAN DOS dan TAMBAHKAN pengambilan AIR KOSONG sehari. InsyaAllah ok!!!



No comments:

Post a Comment