Monday, April 14, 2014

Shaklee & MLM ~ part 1

Bismillah

Assalamualaikum..

Hari ini saya nak kupas satu perkara iaitu berkaitan Shaklee dan MLM..namun untuk kupasan kali ini saya hanya menekankan dan menghuraikan 1 point sahaja.. point-point lain akan dikupas pada lain masa..

Sistem MLM 
Dulu saya tidak suka MLM... pada saya, MLM seperti menipu kerana MLM hanya menguntungkan orang atasan sahaja..Namun selepas saya mengenali Shaklee, baru saya sedar bahawa sangkaan saya selama ini adalah salah sama sekali.. Tidak semua MLM begitu..Dalam Shaklee, jika anda yang berusaha lebih, maka andalah yang berhak mendapat keuntungan hasil jualan anda dan bukan orang lain / org atasan anda..
Umum mengetahui perkara wajib bila berbusiness MLM ini adalah cari org/downline.. Ya, mmg benar dalam MLM perlukan downline dan sememangnya mencari downline bukannya sesuatu perkara yang mudah.. Namun dalam perniagaan Shaklee ini jika anda tidak mempunyai downline, anda tetap boleh mendapat keuntungan dari jualan runcit produk-produk Shakle dan tidak mempunyai downline bukanlah satu kesalahan yang besar.. 

Bonus Shaklee diperolehi apabila downline anda ada membuat sebarang pembelian


Bekerjasama adalah kunci kejayaan dalam perniagaan
Sebenarnya, anda tidak akan mendapat apa-apa komisyen pun jika anda berjaya mendaftarkan seseorg menjadi downline anda  Anda hanya akan mendapat bonus bila downline anda ada membuat sebarang pembelian.. Dan anda hanya akan mendapat bonus jika anda berjaya membawa downline anda berjaya seperti anda... Perkara ini jelas menunjukkan bahawa business Shaklee bukan untuk mencari org/downline..tetapi business Shaklee/kehebatan business Shaklee adalah kerana PRODUKNYA yang semula jadi dan berkesan.. Kehebatan produk inilah yang akan menarik seseorg dengan sendirinya untuk menyertai Shaklee..




Kehebatan produk Shaklee menjadi faktor penarik kepada penyertaan keahlian

No comments:

Post a Comment