Monday, March 24, 2014

SI KECIL DAN SUPLEMEN TAMBAHAN


Pemakanan sihat penting buat si kecil dalam proses pembesaran mereka


Hasil tinjauan Bulan Pemakanan Sihat Malaysia 2009 mendapati majoriti ibu bapa berpendapat bahawa dengan mengambil suplemen tambahan dapat menggantikan buah-buahan dan sayur-sayuran yang tidak dimakan oleh si manja.

Ketahuilah bahawa suplemen tidak boleh menggantikan hidangan makanan harian si kecil, namun suplimen boleh melengkapkannya. satu lagi perkara yang anda perlu tahu tentang suplemen adalah ia tidak mampu menyembuhkan si kecil tetapi ia mampu meningkatkan imunisasi dan tahap ketahanan badan si kecil anda untuk melawan pelbagai jenis penyakit.

Suplemen tambahan perlu jika si kecil mengalami beberapa perkara seperti berikut. Sukatan dan arahan yang betul perlu dipatuhi ketika memberi suplemen kepada si kecil anda.

1. Apabila si kecil anda kurang selera makan.
2. Apabila si kecil mengalami masalah dalam segi perkembangan
3. Apabila si kecil tidak mendapat vitamin D yang mencukupi daripada cahaya matahari dan pemakanan. Ini penting kerana vitamin D diperlukan dalam tumbesaran dan pertumbuhan gigi serta tulang yang normal kepada si kecil. Vitamin D juga penting untuk mencegah otot yang lemah dan mengatur denyutan jantung yang sihat.
4. Apabila si kecil mengalami alergi pada makanan

Si kecil dan suplemen tambahan

Sebagai ibu bapa, anda perlu pastikan suplemen yang diberikan sesuai dengan kelompok umur si manja anda. Sentiasa membaca arahan di botol suplemen sebelum memberikan kepada si manja. simpan suplemen di tempat yang selamat dan tidak mudah di capai oleh si manja..


Cadangan Set Anak Sihat dan Pintar Shaklee 

Set anak sihat dan pintar Shaklee



Set anak sihat dan pintar Shaklee

SID 1109151
pm/wa 019-341 7931
https://www.facebook.com/Naturalvitamin

No comments:

Post a Comment